Kreativa avdelningen

Grafisk Design

Vi designar bland annat banner annonser, 1-1 e-post utskick, samt landningssidor med en anpassad orderbekräftelse sida för våra annonsörer.

Här följer lite av våra tips för att optimera din kampanj

Banner annonser, designade för bästa resultat innehåller bland annat följande parametrars:

  • Uppmanar till handling - "Klicka här", "Registrera dig" eller "Enter"
  • Landningssidan ser till att rätt banners länkar till lämpliga sidor för att öka konverteringen
  • Använd bilder för att fånga uppmärksamheten – foto, bilder ökar klick och konverteringar
  • Använd standard storlekar på banners
  • Färgval - vi vet vilka färger som konverterar bäst

Olika storlekar för våra designade annonsformat (pixel):

80x80

300x250

160x600

468x60

930x180

125x125

400x400

140x350

728x90

Se exempel här.

1-1 e-post utskick, designade för bästa resultat innehåller bland annat följande parametrar

  • Håll designen enkel med ett tydligt fokus på själva uppmaningen till konsument
  • Att den grafiska utformningen testas i olika webbläsare
  • Undvik långa texter - håll dig till korta, aptitretande budskap som uppmanar till handling
  • Använd stark och relevant ämneslinje i dina utskick

Landningssida/Produktsida, designade för bästa resultat innehåller bland annat följande parametrar:

  • Välj storlek och omfattningen av din produktsida klokt med tydliga budskap
  • Att den grafiska utformningen testas i olika webbläsare
  • Produktsidans budskap, information och uppmaning bör vara övertygande
  • Låt varumärket in genomsyra produktsidan.

UTVALDA ANNONSÖRER

  • Bonnier Publications
  • Arla
  • Lovefilm.com
  • Peugeot
  • Canal Digital
  • TDC
  • Yves Rocher
  • BT
  • Vattenfall
  • Fiat
  • Telenor
  • Volkswagen
  • OK
  • Viasat
  • Norwegian