Cost per Click (CPC)

Försäkra dig om att få trafik till din webbsida

Med denna kampanjtyp får annonsören en möjlighet att få trafik till en utvald hemsida och betalar bara om det klickas på någon banner/annons eller länk som tillhör denna kampanj.

Priset per klick varierar beroende av utformningen av kampanjens budskap och innehåll.
SmartResponse erbjuder CPC-kampanjer, där genereringen av klick sker via:

  • Marknadsundersökningar
  • Vårt partner nätverk
  • Interna e-postutskick
  • Externa e-postutskick

Exempel på kampanjer

Sopexa har i samarbete med SmartResponse utarbetat en varumärkeskampanj för Rilversalte-vin som är uppbyggd på basen av ett CPC-pris.

All trafik till denna kampanj genererades från segmenterade 1-to-1 e-postutskick, en produktsida för tävlingen där e-postadresser samlades in och genom textlänkar. Kampanjen skickades sedan ut till olika kunddatabaser i SmartResponse-nätverket.

1-1 e-postutskick:

Landningssida / Microsite där tillstånd ges av konsument att mottaga framtida e-kommunikation:

Tillvägagångssätt:

  • Kampanjmaterial (1-to-1 e-postutskick, produktsida och textbudskap) utarbetas och läggs upp av SmartResponse på vår egen server
  • Insamling av e-postadresser till kampanjen sköts av SmartResponse
  • Leads laddas regelbundet upp i Sopexas egen e-postdatabas under kampanjperioden


Exempel på vem som gör CPC-kampanjer med SmartResponse?

Ett företag som har hand om konsumentlån
ville hjälpa en aktiv CPA kampanj
(ersättning per låneansökan) med ett avtal där
ersättning även utgick per andel klick

Sopexa utvecklar en klickkampanj med 1-to-1 e-post,
textbaserade e-postutskick & en landningssida
som skall samla in alla kundämnen(leads)

BRFkredit köper trafik till deras
tävling som ligger online.
På så sätt generas de kvalificerade TM leads

För att öka trafiken kör en dansk TV-distributör
en klickkampanj i tillägg till en CPO-kampanj där de marknadsför sina produkter som man också kan beställa på landningssidan

UTVALDA ANNONSÖRER

  • Bonnier Publications
  • Arla
  • Lovefilm.com
  • Peugeot
  • Canal Digital
  • TDC
  • Yves Rocher
  • BT
  • Vattenfall
  • Fiat
  • Telenor
  • Volkswagen
  • OK
  • Viasat
  • Norwegian