Målinriktad Marknadsföring

Riktad e-post: Nå din önskade målgrupp


Segment: Barnfamiljer


Segment: Kvinnor i åldern 30-50


Segment: Arbetsrelaterad segmentering

SmartResponse kan för närvarande nå ut till ca 6,3 miljoner skandinaver genom våra egna, samt våra publishers, databaser.

SmartResponse erbjuder sina annonsörer en unik möjlighet att nå ut till rätt målgrupp med hjälp av segmenterad e-post (även känd som 1-1 eller individualiserade e-post utskick) med deras önskade marknadskommunikation.

Våra 3 steg som leder till resultat för våra annonsörer.

 

Våra e-post utskick kan vara inriktat mot en rad olika variabler, såsom:


  • Ålder
  • Postnummer
  • Intresseområden
  • Kön
  • Arbetssituation
  • Familj vs Inga barn
Målinriktad Marknadsföring:

SmartResponse erbjuder dig möjligheten att nå din målgrupp baserad på mycket sofistikerade variabler. Till exempel:

  • Rökare/Icke-rökare
  • Diabetiker/icke-diabetiker
  • Drivmedel till sitt hus
  • Försäkringsbolag eller bank
  • Boendeform
  • Personlig inkomst

 

Exempel på vem som gör riktade e-post kampanjer med SmartResponse?

Ett italienskt bilföretag bjöd in 180,000 danskar till ett "öppet hus"


Ett danskt kursföretag med inriktning på projekt orienterad inlärning bjöd studenter till sessioner i olika europeiska städer

En snabbmatskedja bjöd in 200,000 danskar till Legoland


Ett danskt oljeföretag har hittat villaägare som har oljebrännare

Ett stort danskt mejeriföretag har nått ut till 100,000 kvinnor mellan 20-50 år för att informera om deras nya mejeriprodukter

En sydeuropeisk turistbyrå bjöd in 300,000 svenskar att delta i en tävling för att vinna en resa till Mallorca

UTVALDA ANNONSÖRER

  • Bonnier Publications
  • Arla
  • Lovefilm.com
  • Peugeot
  • Canal Digital
  • TDC
  • Yves Rocher
  • BT
  • Vattenfall
  • Fiat
  • Telenor
  • Volkswagen
  • OK
  • Viasat
  • Norwegian